Ρωσική Λογοτεχνία Ι


Το περιεχόμενο του μαθήματος “Ρωσική Λογοτεχνία Ι” περιλαμβάνει τη μελέτη έργων Ρώσων λογοτεχνών της “Κλασικής Εποχής” και της ” Χρυσής Εποχής της Ποίησης” του 19ου αιώνα στηνπρωτότυπη γλώσσα της συγγραφής (ρώσικης) και σε μεταφράσεις.Πειλαμβάνει, επίσης, τη μελέτη σχετικών λογοτεχνικών κριτικών και τη διατύπωση αξιολογικών κρίσεων των φοιτητών/ τριών. Σκοπός είναι να γνωρίσουν τον κανόνα της ρωσικής λογοτεχνίας με σημείο αναφοράς κλασικά έργα, ώστε να κατανοήσουν τη ρωσική κουλτούρα και να υποστηριχτούν στην εκμάθηση της ρωσικής γλώσσας.

Ρωσική Γλώσσα V


Το περιεχόμενο του μαθήματος “Ρωσική Γλώσσα” περιλαμβάνει την χρήση του εγχειριδίου και αξιοποίηση ποικίλων μορφών εποπτικού υλικού, ασκήσεις της ακρόασης, πρακτικές ασκήσεις, με σκοπό την καλλιέργια στους/στις φοιτήτριες και των 4 γλωσσικών δεξιοτήτων: ακρόαση, ομιλία, γραφή , ανάγνωση (με την χρήση κατάλληλου εντύπου και οπτικοακουστικού υλικού). Την γνωριμία των φοιτητών/τριών με τον πολιτισμό της γλώσσας στόχου, την μετάφραση των λογοτεχνικών και αυθεντικών κειμένων.

Στο πλαίσιο αυτό δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στις αρχές γλωσσολογικών θεωριών για την διδασκαλία των ξένων γλωσσών με σκοπό την στήριξη του επιπέδου γλωσσομάθειας ου επιδιώκεται να κατακτηθεί.

Διδακτική Λογοτεχνίας


Το περιεχόμενο του μαθήματος “Διδακτική Λογοτεχνίας” περιλαμβάνει ενότητες που αφορούν την εννοιολογική προσέγγιση της λογοτεχνίας με όρους ιστορικό-εξελικτικούς, από την αρχαία ελληνική γραμματεία μέχρι τις πολιτισμικές σπουδές οι οποίες εισηγούνται την αναθεώρηση των παραδοσιακών σημαινόμενων και κατά σηνέπεια της σύνδεσης με τη διδακτική πράξη. Οι φοιτητές/τριες διδάσκονται θεωρίες της λογοτεχνίας ( Φιλολογική- Ερμηνευτική, Φορμαλιστική, Δομιστική-Στρουκτουραλιστική, Νεοκριτική, Αναγνωστικές θεωρίες, Αφηγηματολογία, Σημειωτική, πολιτισμική θεωρία, μαρξιστική θεωρία, Αποδόμηση) και στη συνέχεια τις αξιοποιούν για τη διοαμόρφωση πρακτικών διδακτικής προσέγγισης λογοτεχνικών κειμένων με έμφαση στη μεταφρασμένη λογοτεχνία και μάλιστα με σημείο αναφοράς τη λογοτεχνία του παρευξείνιου χώρου. Γνωρίζουν θεωρίες – απόψεις για τον μαθητή – αναγνώστη και την πράξη της ανάγνωσης. Μελετούν την τυπολογία των κειμένων, τα στοιχεία δομής και υπερ-δομής και τις βασικές αρχές της διδακτικής αξιοποίησης .